T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / BANDIRMA - Korgeneral Enver Akoğlu Ortaokulu

Artificial Intelligence Age (AIA)

Proje dijital vatandaşlık, yapay zeka, dil öğretiminde Stem ve eTwinning'in yıllık teması hakkında olacak.

Dijital vatandaşlığın ortaöğretim dil eğitimine entegre edilmesi dijital çağda çok önemlidir. Bu yaklaşım, öğrencilere çevrimiçi dünyada sorumlu ve etik bir şekilde gezinmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırırken aynı zamanda dil yeterliliklerini de geliştirir. Çevrimiçi güvenlik, gizlilik, siber zorbalık ve bilgi okuryazarlığı gibi konuları ele alarak öğrencilere dijital içeriği eleştirel bir şekilde değerlendirebilecekleri araçlar sağlar. Öğrenciler dijital vatandaşlığı birleştirerek yalnızca daha iyi iletişim ve araştırma becerileri geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda dijital dünyaya düşünceli, saygılı ve güvenli bir şekilde katılmak için dili kullanma becerisine sahip sorumlu dijital vatandaşlar haline gelirler. Bu yaklaşım, kendilerini ve başkalarını çevrimiçi ortamda korurken teknolojinin tüm potansiyelinden yararlanmalarını sağlar. STEM'i (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) dil eğitimine dahil etmek, dil becerilerini eleştirel düşünme ve problem çözme yetenekleriyle birleştiren güçlü bir eğitim yaklaşımıdır. STEM kavramlarını dil derslerinde tanıtarak, öğrenciler yalnızca dil yeterliliklerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda gerçek dünyadaki disiplinler arası uygulamalara da katılırlar. Bu yaklaşım, derin anlayışı ve anlamlı iletişimi teşvik ederek öğrencileri STEM'in merkezi bir rol oynadığı bir geleceğe hazırlar. Bilim ve teknolojiye olan merakı geliştirir, analitik düşünceyi geliştirir ve yeniliği teşvik eder. Sonuçta, dil eğitiminde STEM, öğrencileri hızla gelişen, teknolojik olarak yönlendirilen küresel ortamda başarılı olmak için gerekli becerilerle donatarak hem dilsel hem de STEM okuryazarlığını teşvik eder. Ortaokul dil eğitiminde yapay zeka (AI) araçlarından yararlanmak dönüştürücüdür. Sohbet robotları ve dil işleme yazılımları gibi yapay zeka destekli uygulamalar, kişiselleştirilmiş dil öğrenme desteği, anında geri bildirim, özel alıştırmalar ve etkileşimli dersler sunar. Bu araçlar bireysel öğrenme stillerine uyum sağlayarak katılımı ve kalıcılığı artırır. Yapay zeka ayrıca eğitimcilere öğrenci ilerlemesini takip etme ve öğretimi özelleştirme konusunda da yardımcı olur. Ayrıca yapay zeka, dil içeriği ve değerlendirmeleri oluşturarak öğrenme sürecini daha dinamik ve verimli hale getirebilir. Yapay zekanın entegre edilmesiyle ortaöğretim dil eğitimi öğrenci merkezli, uyarlanabilir ve etkili hale gelir ve öğrencileri teknolojik olarak zenginleştirilmiş, veri odaklı ve kişiselleştirilmiş bir öğrenme ortamında ileri dil becerileriyle donatır.

Okulumuz İngilizce Öğretmeni Arzu Körpeoğlu, İspanya ve Türkiye’nin kuruculuğunu yürüttüğü bu projeye ortak olarak katılmıştır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.04.2024 - Güncelleme: 30.04.2024 07:22 - Görüntülenme: 28
  Beğen | 0  kişi beğendi